۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۶
کد خبر: ۶۰۴۸۳۴
نگاهی  به فعالیت های نشرهاجر؛

انتشار ۱۳۶ جلد کتاب در سال ۹۷ 

انتشار ۱۳۶ جلد کتاب در سال ۹۷ 
مرکز نشر هاجر ناشر تخصصی زن و خانواده در  سال گذشته؛ ۱۳۶ جلد کتاب چاپ شده که ۵۵ عنوان آن چاپ اول است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مرکز نشر هاجر ناشر تخصصی زن و خانواده در سال ۱۳۹۷؛ ۱۳۶ جلد کتاب چاپ شده که ۵۵ عنوان آن چاپ اول است که ۲۳ عنوان در سال ۹۸ برای اولین بار چاپ وعرضه شده استموضوعات کتاب‌ها زن و خانواده، روان شناسی – ادبیات – مهدویت -فلسفه و کلام – معارف قرآنی – سیره اهل بیت – احکام و چندین موضوع دیگر را در بر می‌گیرد.

نگاهی به فعالیت‌های جانبی نشر هاجر

مرکز نشر هاجر، ناشر تخصصی زن و خانواده، در راستای اعتلای فرهنگ اسلامی، حفظ حرمت و حریت قلم، حراست از جایگاه والای علم و اندیشه آمادگی دارد آثار بانوان را در تمامی موضوعات، و آثار آقایان در موضوع زن و خانواده، دریافت و در صورت حائز شرایط لازم، به چاپ و نشر برساند.

این انتشارات مفتخر است که مرجع مراجعه بانوان نویسنده می‌باشد و توان خویش را برای چاپ و ارائه آثار بانوان این سرزمین به کار گرفته است.

از آثار ارزشمند که در این نمایشگاه کتاب امسال برای اولین بار ارائه می‌گردد می‌توان به فرهنگنامه فاطمی علیهاالسلام، چگونه سخنرانی کنیم، مهارت‌های زندگی، عرفان نظری.

فرهنگنامه فاطمی علیهاالسلام

این فرهنگنامه در ۷ جلد چاپ شده است که با بهره گیری از ۱۵۰۰ منبع فریقین، تمام ابعاد زندگی حضرت فاطمه (س) را در دو بخش منظومه زندگی و رفتار فاطمی (شامل سیره عبادی و قرآنی، علمی، فرهنگی و هنری، سیره اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و...) و مجموعه گفتار و سخنان (تحلیل محتوا و شرحِ خطبه‌ها، دعاها، وصایا، زیارات و تعقیبات، اشعار و...)، بررسی نموده است؛ و در نهایت شخصیت ایشان از منظر علما و اندیشمندان اهل سنت، خواص، مستشرقین و غربیان پی گرفته شده است و این فرهنگنامه حاصل تلاش ۷ ساله مرکز نشر هاجر می‌باشد.

چگونه سخنرانی کنیم

همه ما انسان‌ها دوست داریم خوب صحبت کنیم و فن بیان خوبی داشته باشیم تا از آن به عنوان ابزاری مفید جهت رشد و موفقیت و رسیدن به اهدافمان بهره ببریم. سخنران شدن، به دست آوردن فن بیان و خوب صحبت کردن، مهارتی اکتسابی است و هر کس بخواهد این مهارت را در خودش تقویت کند و خود را مجهز به این سلاح پر قدرت بکند می‌تواند با یادگیری دانش این مهارت و تمرین درست و اصولی در این زمینه مهارت خود را افزایش دهد. این کتاب موارد مهم در ارائه یک سخنرانی موثر را به شما ارائه می‌دهد.

مهارت‌های زندگی

بسیاری از انسان‌ها در برخورد با مسائل مختلف زندگی فاقد توانایی لازم و مهارت‌های مقابله با آن هستند و به همین سبب در مواجهه با مسائل و مشکلات زندگی روزمره و مقتضیات آن، آسیب پذیرند. در هر مرحله زندگی برای بهتر زیستن به مهارت‌هایی نیاز داریم. این کتاب مهارت‌های لازم را به طور جامعی گردآوری نموده است.

عرفان نظری

عرفان و مباحث مرتبط با آن از مهمترین حوزه‌های فکری اسلام است. این نوشتار یک دوره عرفان اسلامی با گرایش عرفان نظری است و علاوه بر مباحث کلی عرفان نظری از جمله وحدت شخصی وجود، انسان کامل، ولایت و... به کلیات این بحث، همچون تعریف، روش، ضرورت و تاریخ عرفان، عرفای نامدار و... پرداخته است.

برگزاری مسابقات فرهنگی و دینی

با عنایت به استقبال گسترده در سال‌های گذشته از برگزاری مسابقات فرهنگی و دینی جهت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی توسط این مرکز در ایام برگزاری نمایشگاه کتاب طی سال‌های گذشته، امسال هم اقدام به برگزاری مسابقه کتابخوانی با جوایز ارزنده (روزانه به ۳ نفر از شرکت کنندگان هر یک به مبلغ یک میلیون ریال) نموده است.

علاقه‌مندان جهت شرکت در این مسابقه می‌توانند از طریق‌های زیر اقدام کنند:

الف) رادیویی: با همکاری رادیومعارف از روز شنبه ۷ تا جمعه ۱۳ اردیبهشت – ساعت ۳۰/۱۶ الی ۵۰/۱۶ در برنامه صدای کتاب.

ب) حضوری: مراجعه به غرفه مرکز نشر هاجر در نمایشگاه بین اللملی کتاب تهران تهیه کتاب و سوالات مسابقه:

ج) اینترنتی: مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی مرکز نشر هاجر به آدرس www.Hajarpub.ir و دریافت فایل کتاب و سوالات مسابقه

از عموم علاقمندان به کتاب و کتابخوانی دعوت می‌شود از غرفه مرکز نشر هاجر در ۳۲ امین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بازدید نمایند.

آدرس غرفه مرکز نشر هاجر در نمایشگاه کتاب تهران سالن ناشران عمومی راهرو ۱۱ غرفه ۷ و فروشگاه اصلی آن قم - بلوار معلم - مجتمع ناشران - واحد ۱۱۴ است. /۹۹۸/ن ۶۰۲/ش
میثم صدیقیان
ارسال نظرات